Cute Blue Flying Butterfly Belles Fleurs: Jedli ste už niekedy pšeno?

nedeľa, 18. januára 2015

Jedli ste už niekedy pšeno?

Ahojte :)
Na dnes som si pre Vás pripravila ľahký receptík. Možno už mnohé z Vás pšeno poznajú, ale ja sa musím priznať, že som o ňom predtým nikdy nepočula. Dozvedela som sa o ňom na internáte od kamošky Ivky, s ktorou často bývam. Pšeno je vylúpané proso, získava sa odstránením pliev zo zŕn prosa- dostaneme drobné žlté zrniečka. Má výnimočné postavenie medzi obilninami, pretože je to jediná zásaditá obilnina a neobsahuje lepok. Má vynikajúce výživové vlastnosti a je vhodné pre každého, kto sa chce zdravo stravovať. Svojou nutričnou hodnotou sa vyrovnáva ovseným vločkám. A keďže na internáte nie je veľa možností si variť, prinášam Vám 2 jednoduché spôsoby ako si také pšeno pripraviť. Samozrejme existuje mnoho iných spôsobov, ale ja som zatiaľ skúšala len tieto. 

Pšeno na sladko
Potrebujeme pšeno, čokoládu a ovocie. Pred varením pšeno poriadne prepláchneme studenou vodou. Varíme ho 15 minút, potom ho scedíme. Pridáme čokoládu ( mliečnu alebo horkú) a nejaké ovocie. Ja som pridala mandarínky. Najlepšie to chutí, keď je to teplé.






Pšeno na slano
Potrebujeme pšeno, karičku a tuniaka. Pšeno opláchneme, uvaríme, scedíme a pridáme tuniaka a karičku. 



Tak a to bude na dnes všetko. Jednoduché a skvelé. Ja osobne mám radšej pšeno na sladko s mliečnou čokoládou. Stačí málo a zasýti ma to na pol dňa. Som veľmi rada, že som sa o pšene dozvedela a určite si ho budem variť často. Dúfam, že sa Vám príspevok páčil.
Nikoja

15 komentárov:

  1. Ještě nikdy jsem ho nejedla, ale vypadá to zajímavě a asi to vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja milujem pšeno!:) odporúčam vyskúšať quinou, je tiež super!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja mám pšeno veľmi rada, no skôr na sladko, raz som z neho piekla aj koláč, ale moc sa mi nepodaril, tak si ho radšej robím len tak s ovocím, medom a škoricou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nikdy jsem o tom neslyšela a docela mě to láká, prima věc na snídani či svačinku ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. O tomhle jsem ještě neslyšela, myslím, že na sladko by mi to nechutnalo, nemám ráda tyhle typy sladkých jídel jako krupičná kaše, rýžový nákyp :D, ale ta slaná verze tu bych ochutnala ráda
    Blog by Veru

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som si najprv myslela, že na sladko mi to chutiť nebude :D ale opak je pravdou :) taktiež neobľubujem sladké jedlá :)

      Odstrániť
  6. Ešte som ho nikdy nejedla, no toto vyzerá fakt super :)

    Budem veľmi rada, ak sa zapojíš do mojej GIVEAWAY o balíček AVON kozmetiky a zároveň navštíviš môj Blog by Katy :-*

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za pekný komentár :)