Cute Blue Flying Butterfly Belles Fleurs: La journée de la francophonie :)

štvrtok, 10. apríla 2014

La journée de la francophonie :)

Ahojte dievčatá :)
Blíži sa koniec tohto školského roka, koniec krásnych chvíľ, ktoré prežívam s tými najlepšími z najlepších. Som veľmi rada, že sme spoločne a poslednýkrát uskutočnili akciu Deň frankofónie, ktorá sa nám veľmi vydarila. Zatiaľ sa k nám dostali samé chvály a spokojnosť zo strany pozvaných hostí. Toto podujatie sme pripravili v našom kaštieli v Snine pre žiakov základných škôl v ranných hodinách a pre dospelých poobede. Chceli sme aby hostia bližšie spoznali tento jazyk, kultúru krajín a ochutnali ich tradičné jedlá. 



Prekvapilo nás množstvo ľudí, ktoré sa prišlo na nás pozrieť. Medzi nimi boli vzácni hostia. Zľava :  naša pani profesorka francúzštiny, pán primátor mesta Snina, francúzska veľvyslankyňa atašé a pani riaditeľka nášho gymnázia.


Všetko sa to začalo ráno 4.4.2014. Tréma a stres určite nechýbali, ale spoliehali sme sa na improvizáciu, a to nás akosi upokojilo. Moderátori privítali hostí po francúzsky a potom sa to ďalej nieslo v duchu vtipných slovenských turistov v Paríži. 



Spoločne sme sa prešli najznámejšími pamiatkami Paríža, navštívili kino, kde sme si pozreli francúzsky film Amélia z Montmartru. Celé vystúpenie bolo doplnené prezentáciami, hudbou, piesňami a umeleckými dielami - to všetko v prevedení šikovných žiakov nášho Gymnázia v Snine. 




Taktiež sme sa prišli pozrieť do známych reštaurácií, kde nás čakala malá lekcia slušného správania sa v reštauráciách. Toto bola tá najvtipnejšia časť- škoda, že nemám k tomu video, aby ste sa taktiež zasmiali.


Nakoniec sa predstavili "hostia" z frankofónnych krajín. Ja spoločne s kamoškou a spolužiačkou Evkou sme boli "hostia" z  krásnej krajiny Bora Bora. Deň pred  vystúpením sme napiekli kukuričný koláč so zeleninou a malé chutné prekvapenie s názvom Banana split nám upiekol kamarát z druhej triedy.



Usporiadať nejaké podujatie, ktoré ma niečo spoločné s francúzskym jazykom nám napadlo už pred rokom. Vtedy sme sa nechceli učiť a začali sme vymýšľať- netušili sme, že sa nám to naozaj vydarí. Scenár a všetko, čo sa týkalo podujatia vymyslel môj šikovný spolužiak Jakub ( s ktorým som prežila neuveriteľné zážitky- je super, že som stretla niekoho tak šibnutého ako som ja ) spolu s našou úžasnou profesorkou francúzštiny. Všetko dopadlo najlepšie ako mohlo- sme naozaj spokojní. Dúfam, že sa Vám tento príspevok páčil. Prajem krásny deň.
Nikojka :)

5 komentárov:

  1. ahoj, ja milujem FRJ! :) verim, ze ste si to uzili, ja idem z FRJ maturovat, takze si to uzivam aj ja :D vyzeralo to fakt super...:))) pekny prispevok

    OdpovedaťOdstrániť
  2. velmi pekny prispevok fakt velky obdiv že sa vam to všetko podarilo takto zorganizovať je tam teda riadne vela ludi super:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hallo
    Ich bin gerade auf deinen Blog gestoßen, und finde ihn richtig toll :)

    Schau doch mal auf meinem Blog vorbei.
    http://momentaufnahmenblog.blogspot.co.at/

    Vielleicht hast du ja Lust mir zu Folgen?
    Ich freue mich auf deinen Besuch.

    Liebst, Katja von momentaufnahmen //
    bloglovin // facebook // instagram

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za pekný komentár :)